2020년도 수능영어 29번 어법 예상문제 2개
게시글 주소: https://i.orbi.kr/00025265672
29. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
Human intelligence has its own considerable strengths. The fundamental human limitation of having a relatively small brain, constrained by the energy and physical space available to it, ①has resulted in a lot of evolutionary “cleverness.” Human intelligence makes use of very effective pruning techniques that prevent the brain from running in overdrive, attempting to process billions of potential situations ②of which only one or two might be useful. The expense of this brute computational approach is simply not suited to biological beings. However, what is clear is that the availability of practically infinite mathematical ability, and abundant calculating speed, do result in discoveries ③that our biological brains have not yet made. We are “blindsided” to some degree by the biological imperative to conserve energy and make the best use of our brains, ④giving their physical limitations. In this way, machine thought, which can leverage incredible amounts of energy and space, ⑤is fundamentally different.
*pruning 가지치기, 불필요한 것을 잘라내기 **blindside 불시에 공격하다***leverage ~을 최대한 활용하다
29. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
Although modern medicine was founded in the 19th and 20th century as a science based on objective facts and experimental methods, one still doubts whether or not it is possible to describe health sufficiently in mere scientific categories. Obviously, our understanding of health and disease is not ①exclusively bound to the sphere of genes, molecules, proteins, cells, tissues and organs. There is no stamp on natural things which reveals ②them as “healthy” or “diseased.” It is the human ability to judge on current physical and psychical states ③bringing health and disease into being. We need scientific knowledge to develop efficient medical therapies — and we need reflection on the conceptual framework to clear the question, ④which of the physical and mental states are diseases. As a consequence of this peculiar relationship of descriptive and normative issues, our understanding of health clearly ⑤influences philosophical, cultural and historical conceptions (and misconceptions). *normative 규범적인, 기준을 세우는
0 XDK (+0)
유익한 글을 읽었다면 작성자에게 XDK를 선물하세요.
-
안녕하세요 작년에 많은 억까로 인해 재수같은 3학년을 올라가게 된 과고생입니다....
-
자사고, 외고, 국제고, 과학고, 영재고이런 고등학교 가는 거 도움 많이...
-
대단한 용기가 필요한 일 같음....
-
학교에서 진행하는 여러 행사에 참여하는 중에 과학고 조기졸업했다는 선배를 본 적이...
-
과학고 의대 이야기 나와서 끄적여봅니다 (영재고 졸업생) 29
모바일이라 두서없기도 하고 말투나 오타도 좀..우리 학교보면 ..애초에 애들 목표가...
-
아.. 미치겠습니다 이제 중2올라가는 중1입니다. 먼저 저 내신은 괜찮게...
-
중1입니다 서울 목동살고있구요. 제가 공부를.. 좀 합니다. 제머리가 다행스럽게...
-
과학고를 입학하는 부류는 두 부류가 있어요. 일명 올림피아드파와 내신파. 이 중...
-
★★지구과학전문, 과학고 내신 및 올림피아드/경시대회 수업가능,한성과학고출신 ★★ 0
학교 : 서울대학교 학과 : 지구과학교육과학번 : 10학번 나이 : 만...
-
3학년 말까지 내신 유지해야… 면접평가는 더 강화이달부터 2014학년도 과학고...
-
[서울과고, 서울대 생명과학부, 국제생물올림피아드(IBO) 은메달] 생물올림피아드, 과학고 입시, 과탐 과외합니다^^* 1
학교 : 서울대학교 생명과학부 (2월 졸업예정), 서울대학교 뇌인지과학과 석박...
-
[공급자 필수 기재 양식]학교 :고려대학과 :전기전자전파공학부학번 :10나이...
4벙 5벙
4 5...?
45
4 given 5 influences
?
29번 선지 influence->influences로 정정합니다. 정답은 5번이 맞지만 influences가 아닌 is influenced by로 고쳐야 합니다.